"NYKYPÄIVÄÄ EI OLISI ILMAN MENNEISYYTTÄ, JA IHMINEN ILMAN MUISTOJA ON RUTIKÖYHÄ"

11. syyskuuta 2010

Rennosti kotona


Heitettiin viime sunnuntaina se Tuuloksen kirppiskeikka, ei mitään erityisiä löytöjä sieltä, hyvin osasivat retroista pyytää, mitä nyt joidenkin tavaroiden kohdalla hintoja kyselin.
Olisi ollut ihana Finnwearin trikoosamettinen kukallinen aamutakki, hintaa kyllä liikaa, 20e.


No eipä hätää, vietiin tuohon "kotikirpparille" lisää tavaraa myyntiin, niin sieltä löytyi melkein vastaava Finnwearin vetoketjullinen Damaskos-kuosinen oloasu/aamutakki hintaan 4e.
Kankaat on näissä kyllä niin upean hehkuvia.

Nyt kun olen viikon tätä ihmetellyt, taidankin silputa vaatteen. Tulisikohan liian rock, jos tekisi housut pojalle ? Takakappale on yhtenäinen, että kangasta on ihan mukavasti. Riittää kyllä muuhunkin.




Tuuloksesta ostin pari lehteä, tässä on niin hienosti Aarikan purkit esillä ja vieläpä mies keittiössä !
 Mutta hän onkin italialainen, tuohon aikaan (1970) ei kansikuvissa suomalaista kokkaavaa miestä sentäs vielä nähty.
Kotiliedet on hyviä retrolehtiä, kun on asiaa niin monesta aihepiiristä, ja kuvia tavallisesta elämästä ja mainokset niissä on myöskin hyvät.




Ja loppuun vielä dyykkauslöytö, Oiva Toikan Kastehelmi -sarjan lautaset löytyivät lasinkeräyspisteestä.  Aivan ehjät, en näistä mitään vikaa löytänyt. Käyttöön tulivat.


4 kommenttia:

noora kirjoitti...

Tee ehdottomasti housut !!Olis niin mageet pikkupojan päällä ! Mietin,miten näyttää tutulta, mutta mulla on samaa kuosia pitkä yöpaita :D

Anu ja Ninja kirjoitti...

Miksi joku vie tollasia lautasia lasinkeräykseen? Miksei kirppikselle tai kierrätyskeskukseen? Ei ymmärrä.

Kivoja löytöjä! Vaikka mä en kyllä ihan ole ton kankaan kohderyhmää. Mä tykkään enemmän yksivärisistä tai tosi isokuvioisista (paljon yksiväristä pintaa) retrokankaista.

Hauskaa viikonloppua!
Anu

n i n n u kirjoitti...

Mä en kanssa ymmärrä kun heitetään roskikseen niin paljon hyvää tavaraa, ei se ole niin suuri vaiva viedä kierrätykseen. Nykyään kun sellaisia paikkoja on varmasti joka paikkakunnalla mihin voi jättää tavaraa.

Anonyymi kirjoitti...

Minulla oli joskus tuollainen keltainen ja vihreä Aarikan purkki ja olen ne heittänyt roskiin. eihän niitä silloin niin arvostettu, pelkkiä peltipurkkeja. Kastehelmen kynttilänalusia minulla taitaa olla 5 tai 6 kappaletta. Se on kaunis sarja.