"NYKYPÄIVÄÄ EI OLISI ILMAN MENNEISYYTTÄ, JA IHMINEN ILMAN MUISTOJA ON RUTIKÖYHÄ"

29. maaliskuuta 2009

A-a-ankka, takapuoli vankka






Kuten Briolla myös Juho Jussilalla on edelleen tuotannossa monia 70-luvultakin tuttuja leluja, miehen kotoa löytyi rullajakkara, meillä on kotona fortunapeli.
Hammaslääkärikäynneillä keinuttiin odotussalissa olleella
keinuhevosella.
Ja Jukka hakka -ihan legendaarinen jo.


Muovileluja kotimaassa teki mm. Plasto.

Plaston kurpitsamopo, hevonen ja monet muut tuttuja lapsuuden leluja.









Kirpputorilta ostettuja muovileluja.
Lintukastelukannu on hauska -ja taatusti käytössä ensi kesänä.


Made in Italy tämä miehen kotoa löytynyt ”tappipeli”.
Ihan mukava sorminäppäryysjuttu. Kiinnostaa tänä päivänäkin :)



Kotoa löysin Aku Ankka ompelukuvia ja pujotusmattoja. Ne taisi ala-asteella olla ihan ensimmäisiä askarteluja/käsitöitä mitä tehtiin.




v. 1974 pinnalla oli ainakin nämä lelut (Kotiliesi-lehti)

6 kommenttia:

Hanna kirjoitti...

KURKKUMOPO!! :D Oli minulla lapsena siis.. :P

ElliKV kirjoitti...

Iiiiihania muistoja. Mulla muuten oli pienenä kurpitsamopo. Harmitus sentään kun ei ole tallessa :(

ElliKV kirjoitti...

Pakko vielä kommentoida. Ihanat sivut! Täältä muistaa aina jotakin oman lapsuuden juttuja. Alimmassa kuvassa oleva palikkaloota jossa puna/valkoisia palikota löytyi itseltä myös. En olisi muistanutkaan. Ei tallessa sekään:(

Heidi kirjoitti...

Tutunnäkösiä leluja. Tuo kurpitsamopo on ihan huippu, serkullani oli semmoinen kun olimme lapsia ja olin siitä niin kateellinen aina :D

Reija kirjoitti...

hahaa - löytyi maalla oleva mun vanha tappipeli, ja äidin vintillä oleva mun vanha punainen rulla-palli! Kaulinkin taitaa löytyä äidin luota, luulen mä.
Ja vuosikertahan on -74 ;-)

Villakiana kirjoitti...

Minunkin lapsuuskodista tuo rullajakkara löytyy. Tappipeli tosiaan tuntuu olevan ajaton lelu, minun vanhalla poikaset tyytyväisenä leikkivät.
Ja voi nuo ompelukuvat, olin unohtanut ne kokonaan!
Edellisen postauksen Tutta-vaatteet on ihania. Minulta löytyy se mökki-kuosi, ei kylläkään ihan pienten vaatteena vaan 160cm paitana.