"NYKYPÄIVÄÄ EI OLISI ILMAN MENNEISYYTTÄ, JA IHMINEN ILMAN MUISTOJA ON RUTIKÖYHÄ"

10. huhtikuuta 2015

Retroilu ilmestyi


 
 Johan tässä on ajat märisty siitä miksei meillä Suomessa voi olla samantyyppistä lehteä kuin Ruotsin Hus&Hem:in Retro. Nyt on märinöihin vastattu, Antiikki&Design -lehden ensimmäinen Retroilu erikoisnumero on ilmestynyt.

Hyvin on samantyyppinen kuin esikuvansa, on kankaita, astioita, sisustettuja koteja, koruja, keräilijöitä, vaatteita... Makupaloja lehdestä täällä.
 
 

Lehdestä selvisi jotain tästä korusta. Ostettu eurolla v. 2010 ja kuva julkaistu blogissa aiemminkin. Korussa ei ole leimoja. En ole pitänyt sitä oikein "minään", lähinnä rihkamana.
Mutta Retroilu -lehdessä on juttua korumuotoilija Jorma Laineesta, ja koru onkin hänen. Siellähän se on sama riipus lehden kuvassa!



2 kommenttia:

mustakissa kirjoitti...

Olin oikein ilahtunut tuosta lehdestä, juuri tuollaista olen kaivannut.
Hauskaa että löysit korusi lehdestä, taitaa olla arvoakin jonkin verran enemmän kuin se euro..

Kirsi kirjoitti...

Minä olin vähän pettynyt tuohon lehteen, odotukset olivat liian korkealla. Tuli toisen lehden mukana. Ei oikein löytynyt mitään minulle omaa, 70-luvun esineistöä odotin enemmänkin.