"NYKYPÄIVÄÄ EI OLISI ILMAN MENNEISYYTTÄ, JA IHMINEN ILMAN MUISTOJA ON RUTIKÖYHÄ"

20. tammikuuta 2011

Lisää lastenkankaita


Ihmeellisesti nyt on löytynyt lastenkankaita, niitä kun ei vuodessa montaa löydy,
 ja nyt kuukauden aikana löytynyt jo neljä !



 Tämä keltainen ei ehkä ihan hirmu vanhaa, mutta ostin kun pussilakanan
ja kaksi aluslakanaa sai yhteensä eurolla.
Osassa kulumaa ja ohentumaa, joten ompeluksiin nyt ainakin.



Mutta tämä on vanhaa ja kaunista onkin. Ranskaksi on tekstit hulpiossa,
ehkä sitten sieltä suunnalta kotoisin.
Verhot, maksoi yhteensä 5e.
Kankaan laadusta tiedän kokemuksesta sen, ettei kestä säännöllistä pesua,
värit lähtee, joten ehkä verhot joutuvat saksittavaksi ompeluksiin.
Klikkaa isoksi niin näet eläimet selvempänä.



Joku lukija tietää varmaan tästä, 70-luvun loppua 80-luvun alkua ?
 Lakana maksoi 1,80e ja pojan sänkyyn jo pedattunakin. Ihan hauska.



9 kommenttia:

Sani kirjoitti...

Ihan kade noist kankaista...
:)

Matkantekijätär kirjoitti...

Mulla on ollut (ja onhan se edelleenkin) pussilakana tuosta viidakkokankaasta. Se vaan on haalistunut kovasti vuosien varrella. :( En osaa tarkkaa vuotta sanoa, miltä se tosiaan olisi, mutta mulle se on ostettu, kun olin pieni ja mun mielestä se on ollut mulla "aina". Olen syntynyt -85 eli veikkaisin, että se kangas olisi 80-luvun alkupuoliskolta.

Anonyymi kirjoitti...

Oih! Minulla oli tuollaisesta viidakkokankaasta tehdyt verhot ja päiväpeitto joskus 80-luvun jälkipuoliskolla.

- Sanni Käheä

n i n n u kirjoitti...

Kiitos viidakkokankaan tiedoista !

Katja kirjoitti...

Hauska sattuma!! Hiplasin kirpparilla noita punaisia verhoja ja mietin pitkään ostanko vai en :))))

n i n n u kirjoitti...

Katja: no johan, jätit sitten mua odottamaan ;)

vippe kirjoitti...

Mulla on kanssa ollut tuota viidakkokangasta mutta verhoina, joskus 80luvun puolivälissä/loppupuolella...Muistan kuinka otin noista eläimistä mallia piirrustuksiin...

Anonyymi kirjoitti...

Mulla oli lapsena pussilakana tuosta keltaisesta kankaasta, jossa on nalleja, leijonia, heppoja ja aurinkoja, joten oli tuota kuosia jo 70-luvulla.

- Tanna

n i n n u kirjoitti...

Okei, onkin sitten vanhempaa, hyvä juttu.